دیپلماسی❜ عمومی/ باعث سرافکندگی مشهد و مشهدیاست که تیم تشریفات ریاست جمهوری اخیراً گفتند در مشهد دو تا اتاق و یک سالن مناسب برای برپایی نشست سران سه کشور منطقه پیدا نکردیم!

  • بازدید: ۳۰

تریبون آزاد فرهیخت: بهمن حسین‌پور معاون مراسم و تشریفات دفتر رئیس‌جمهوری درباره برگزاری نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه اخیرا طی مصاحبه ای گفتند که ابتدا قرار نبوده این اجلاس در تهران باشه، لذا یه هیئت ۷ نفره از تشریفات و روابط عمومی و حراست و... رو برای بررسی اماکن به کیش و اصفهان و شیراز و محمودآباد و مشهد فرستادند و... چون اینها هیچ شهری رو تایید نکردند، دوباره قرار شده در تهران و در خود سالن اجلاس سران برگزار بشه و باز چون خواستند فضا تکراری نباشه، طی ۵ روز به صورت فشرده، دو تا اتاق در بیرون سالن اجلاس به اضافه یک فضای بزرگ با دیوار و سفف کاذب در طبقه دوم اجلاس سران درست کردند و الی آخر... ، 

حالا سوال من از آقای مهندس رشیدیان استاندار خراسان رضوی و همچنین مهندس تقی زاده خامسی شهردار مشهد اینه که آیا این گزارش منفی برای ما مشهدی ها بد نیست؟! آیا نباید باعث سرافکندگی استانداری و شهرداری و شورای شهر و مهندسان طراح مون باشه؟!!

مشهدی که در وهله اول، افتخار همجواری با مضجع یکی از امامان بزرگ شیعه و جهان اسلام رو داره و هر شخصیت بزرگ سیاسی و رهبر کشوری که تا حالا مشرف شده، بی برو برگرد، حضور در این فضای معنوی رو از افتخارات عمرش به شمار آورده!مشهدی که اولین کلان شهر مذهبی جهان از نظر وسعته و دومین کلانشهر ایران هست!

مشهدی که بیشترین تعداد تخت ها و زیباترین هتل های ایران رو داره و در مقام قیاس با پایتخت های سیاسی و اقتصادی منطقه، براستی باید گفت که بلاتشبیه سن پطرزبورگ و استانبول ایرانه! 

مشهدی که زیباترین فرودگاه ایران رو داره و آنقدر فضای آزاد و سبز در اطراف فرودگاه بین المللی مشهد هست که می تونیم چنین مراکز مهمی رو برای تشریفات بین المللی به سرعت و سهولت احداث کنیم و چون هیچ ارتفاعاتی اعم از جغرافیایی و یا ساختمان های مرتفع و یا بافت جمعیتی شلوغ و متراکمی در نزدیکی اش نیست، از لحاظ امنیتی هم در سطح عالی امتیاز میگیره!

آیا به نظر مسولین استان و شهر، این بد نیست که هیئت تشریفات ریاست جمهوری بیان مشهد و بگن که هم در محمودآباد و هم در مشهد!!!! ما به اندازه دو تا سالن بزرگ و مناسب، فضایی رو پیدا نکردیم؟! 

وقتی اونا بر می گردند تهران و تصمیم می گیرند دو تا اتاق و یک سالن با دیوار و سقف کاذب اونم تو پنج روز بسازند، اونوقت ما نمی تونیم تو ۵۵ روز یا سه ماه چنین فضایی رو برای تشریفات بین المللی شهرمون آماده کنیم تا علاوه بر توسعه دیپلماسی عمومی و شهری مون، صنعت گردشگری و هتل داری مون هم رشد کنه؟ 

پس شما رو به صاحب این شهر قسم، آبروداری کنید و اندکی سرمایه گذاری تا به فضل الهی برای اجلاس بعدی رؤسای جمهور منطقه، مشهد به عنوان میزبان انتخاب بشه و مطمئن باشید هر مبلغی که هزینه کنید، کمتر از شش ماه به خزانه شهر بر می گرده، حال اعتبار بین المللی و ارزش و وجهه و آبروی منطقه ای که برای شهر و اقتصادش کسب میشه، بماند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7527


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها